Duke

Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Jessica Olsson - 20 januari 2010 22:24

Skönt att vara ledig ett tag! Gick av mitt pass igår och nu är jag ledig fram till 1 feb för på söndag ska vi upp till Åre, ett helt gäng, så jag har tagit några dagars semester i början av nästa arbetspass.

Duken får åka hem till min mamma :)


Idag har jag varit en sjukt duktig housewife! Fått mkt gjort fastän jag inte kom ur sängen förrän klockan var runt halv ett. Men då var det först ut på prommis och sen skottade jag uppfarten. In för frukost samt poppade lite popcorn till vovven, var länge sen.

Sedan har jag betat av lite tvättning, städning, lagat mat samt en kladdkaka. Har även tränat vovven lite :) Tog faktiskt fram konerna idag och började med rutan! Träningen går framåt och det jag kör hårt just nu är inkallning med läggande och läggande under gång. Även skall försöker jag få till samt inkallning. Hittills går det framåt!

Har även kikat lite på utställningar och jag är så sugen på att anmäla honom till utställningen i Borlänge i mars, jag vågar inte ställa honom själv bara. Han är så läskigt stark och drar mig med sig som en vante som han vill om han vill nånstans, så tänkte faktiskt smöra lite för husse... :) Husse är världens underbaraste! När man ser dem tillsammans kan man inte annat än att le :) De har väldigt speciella lekar och grejor för sig och när matte ska försöka göra samma grejor mot Duken så funkar det inte alls... Husse å Duken, det e grejor det :)


 

  På utställning förra året. Efter lite tjat fick jag med mig husse, tack! Då han inte alls, på långa vägar, har samma hundintresse så är jag otroligt glad när jag får hjälp med träning, utställning etc samt när han hjälper mig med Duke så mycket som han gör! Det var jag som ville ha hund, inte han. Det är mitt stora intresse, inte hans. Så jag blir glad för allt han gör, för utan hans hjälp så skulle det inte funka!


     


Världens snällaste husse :)





Ovido - Quiz & Flashcards