Duke

Alla inlägg under februari 2011

Av Jessica Olsson - 21 februari 2011 19:06

Han bara är för skön min hund :-) Öppna dörrar, det kan man bara ibland, om det är käk eller godis på andra sidan. Då menar jag inte stängda dörrar - nej, det är dörrar som är så pass öppna att han endast kan pressa sig igenom tämligen enkelt. Men han verkar bara se att glipan är något mindre än han och då går det alltså inte... Ja, förutom om det är något supersmaskigt på andra sidan. Detta måste man komma ihåg hemma. Om han har fått mat i tvättstugan och man öppnar kylskåpsdörren, då måste man stänga till tvättstugedörren lite, så måste man komma ihåg att öppna tvättstugedörren ordentligt igen. Ibland då man glömt kan man gå runt och undra var sjutton hunden är och varför man inte sett honom på länge - går man till tvättstugan så sitter han där och väntar på att man ska göra glipan lite större så han får komma ut ;-) Som nyss. Jag sitter här, jag vet att jag inte har "stängt in" honom. Men jag hör några små gnyenden, just för att jag vet att jag inte stängt till dörren så sitter jag kvar. Men när han gnyr igen och han inte kommer börjar jag misstänka - jovisst - han har tydligen gått in själv i tvättstugan genom en liten glipa och nu tyckte han att den var för liten att gå ut genom. Så vad sitter där i mörkret och gnäller? Världens manligaste rottweiler... Akta er, han är grymt farlig! Bara ni inte har för liten glipa på dörren :-D

Av Jessica Olsson - 18 februari 2011 11:03

Men det är ständigt fullt upp... Jobb på jobbveckorna och massa plugg och annat pyssel på lediga veckorna.

Har nyligen varit en vecka i Åre och det var helt kanon! Vi hade fantastiskt väder och en kanonstuga! Det var plugg på dagarna (jag åkte ingenting, satt hemma själv i stugan) och bubbelbad, bastubad och fest på kvällarna! Hunden var hos mamma och hade det bra. Mamma är galen i skidåkning och hon och hunden var ute en hel del. Innan jag lämnade hunden så hjälpte jag mamma att träna Duken lite i att inte äta skidor och stavar medan mamma åkte... Hon hade ett minne från sist när hon skulle försöka skida med honom så nu ville jag hjälpa dem lite... Sist så gick det inte alltför bra och jag skrattade gott när pappa beskrev hur han stått hemma i köket och tittat ut över åkern där mammas skidspår börjar. Hon skidar på, hunden hoppar runt och är galen. Biter i skidor och biter i stavar, varpå hon skriker och han inte lyssnar ;-) Hon försöker vifta med stavar och få in lite lösa smällar på honom, varpå han blir ännu tokigare (hehe, det är ju trots allt en rottis...) så nej, de gav upp och gick in. Men pappa skrattade gott åt cirkusen!

Denna gång hade det gått mycket bättre, och det är bra för då får han vara ute många timmar med mamma.


Snart är instruktörsutbildningen klar, bara två gånger kvar! Och jag är sååå sugen på fortsättningen HUNDproblem, men jag ska ju gå ReDogs Fysioterapeut så ja, jag har gjort mitt val. Man kan inte få allt. Även om det sved lite när David kom sist och beskrev vilka som skulle hålla i HUNDproblemhelgerna... ;-(


Jag drar igång min kursverksamhet snart! www.mjukatassar.se om ni är sugna. Finns även massa andra roliga kurser som min kompis håller i. Det är i grunden hennes företag.


Avel, utfodring och hälsa-kursen för SLU rullar på. Den är sjukt rolig och intressant och hektisk. Tror det är den kurs inom hund där jag lärt mig mest av något jag inte kunnat innan. Men man blir mörkrädd ang alla fodertillverkare. Jag har helt bytt från torrfoder nu, finns i princip inget jag vill ge min hund förutom Standardt, av olika anledningar... Men jag kör på Nordic Färskfoder och han är galen i det! Tänkte kanske köra en sväng och laga eget sen, vi får se hur man orkar, det är ju ännu pyssligare!


Nu ska jag tillbaka till plugget igen.

Lite bilder från dagens promenad:


          

Skapa flashcards