Duke

Alla inlägg under september 2010

Av Jessica Olsson - 30 september 2010 18:55

Idag var en sån där dag - en sån dag jag brukar beskriva om någon frågar hur en bra dag ser ut! Jag sover tills jag vaknar å när jag kliver upp har man den sköna känslan av att man kan göra precis vad som helst hela dagen - ingenting är inplanerat!

Hunden fick en härlig långpromenad i det soliga höstvädret och sedan var vi inne och tog det lite lugnt. Jag drog en vända med dammsugaren och organiserade om lite i garderoben (sådant hör faktiskt till mina perfekta dagar:-)). Sedan satt jag och funderade på vad jag skulle ta i tu med efter det; det blev en lång promenad till, solen sken och det var varmt, bra att ta tillvara på dessa dagar innan det blir för kallt och man måste bylsa på sig massa kläder. Vi kom tillbaka trötta och nöjda, men då tog jag itu med mitt långa gräs.


Nu sitter jag och är nöjd   


Bakat en kladdkaka som jag tänkte mumsa på, samt hugga in i lite hundböcker för att göra mina hundläxor! Så till soffan å mysa ner sig med täcket!


Älskar såna här dagar! Att vakna och känna att man har en hel dag som man kan göra till precis det man vill - det är LYCKA! Nu har jag ju det så ganska ofta, men jag älskar det lika mycket iallafall!


Morgonpromenaden:

    


Duken fick lite ben efteråt:

     


Min fina blomma, här ser man också hur högt gräset var innan!

     


Samt nu - har precis tänt lykorna här ute, har gjort det nu nästan varje kväll under några dagar. Supermysigt inslag i vardagen! (Ser ni hur snygg min gräsmatta blev!)

    

Av Jessica Olsson - 29 september 2010 23:21

Ja, ibland blir det fler inlägg på samma dag. Som idag, när vädret var fint å min lille krabat ville fastna på bild ute i naturen :-)


Nu ska jag gå till sängen, där ligger han nämligen å väntar, han brukar inta sängläge först i familjen. Smart visserligen, nu har han tagit plats. Återstår för resten av flocken att klämma sig ner på något ledigt hörn... Visserligen är det bara han å jag i sängen i natt, men han har en vana att få en 160 säng att kännas trång emellanåt :-D


      

Av Jessica Olsson - 29 september 2010 17:08

Snart har vi bott här i ett år!

Det är så fint här ute och när solen ligger på såna här höstdagar så gnistrar det så mysigt överallt! Omgivningarna är fantastiska och åt vilket håll man än går på promenaderna kan man ladda energi, det är kor, skog, stora åkrar och annat som gör det så fint!


       


Några bilder inifrån;

     


Å sist men inte minst så måste man ju ha med en bild på en Duke oxå! När det är nybäddat så måste man provligga, hälsar han :-)  

      

Av Jessica Olsson - 24 september 2010 11:35

Gårdagens skogstur:


      


Dagens skogstur:

  


För övrigt bär det av mot Smålands skogar ikväll, en helg där raskunskap och vardagslydnad står på schemat! Tillbaka hem på söndagkväll!

Av Jessica Olsson - 22 september 2010 12:19

Såhär ser han ut, nybadad i blöta pölar från skogen. Full av energi. Inte det minsta sugen på att vara med på bild, as usual!


        

Av Jessica Olsson - 21 september 2010 19:14

Man kunde inte valt ett enklare och billigare intresse??? ;-)

Observera ironin, men dock är det otroligt dyrt att äga en hund, om än värt det. Dessutom om man pluggar ngt inom hund är det ännu dyrare! Plus att man måste plugga och tänka till en massa, inte alltid lätt det heller :-)


För tillfället är det fullt med hundigt. I helgen är det Alvesta del2, dessutom ska hunden på utställning.

Jag ska också tillägga att det är annat roligt hunderi på gång, inom snar framtid så ska jag testa på hunderiet lite mer om man säger så. Jag förklarar närmare om några dagar.


Som vanligt några sovbilder, men tro för guds skull att han är såhär enkel och att han alltid sover!! Det gör han definitivt inte! Han jävlas också ;-)


Imorse, jag hade gått upp och bäddat så gott jag kunde.

 

Duken en annan morgon...  

Av Jessica Olsson - 16 september 2010 13:49

husse + hund sover, jag har oxå sovit mitt ibland det där :)

Knasiga upptåg:

       

Av Jessica Olsson - 12 september 2010 11:45

gå obemärkt förbi. Man måste fota, och kladda och pussa ordentligt!


      

Skapa flashcards