Duke

Alla inlägg under november 2012

Av Jessica Olsson - 29 november 2012 21:40

Så skönt när man äntligen kommit i säng. Tar alltid längre tid än man tänkt sig...
Men nu är jag nedkrupen under täcket, invirad i en filt och med strumpor på! Hatar att krypa ner i en kall säng, burrr!!!

Av Jessica Olsson - 29 november 2012 15:39

Slappar just nu. Så värd det!! Dagen har gått i full rulle sen i morse. Alltid finns det nåt att göra... Diskmaskinen står klar å redo att plockas upp men jag väntar lite med det och tar en kaffe med nybakt muffins till. Lillan sover och det är tyst och skönt. Nyss inkomna från en prom också så det kan vara skönt att få vila lite ;-)
Snart vaknar hon och då är det ju fullt race igen med middag, lek, pyjamas, gröt å nattning innan nästa lugna stund kommer :-D

Av Jessica Olsson - 28 november 2012 22:03

Bebbe sover sött i sin lilla säng intill min, skönt. Nattningen tog längre tid än det gjort på länge...
Kanske var det intrycken från vårat besök hos dagmamman? Iofs borde hon vara härdad från ÖF... Vem vet.

Dagen bjöd även på kycklingpaj till lunch- gott :-) samt långprom på em, vi drog ju direkt till dagmamman på morgonen så då blev det endast en kort rastning.
Hann även med lite äppelmuffinsbak!

Nu ligger det ett litet täcke av snö där ute. Och vi ligger inne under (å över) täckena å kurar! Myys!!


Av Jessica Olsson - 27 november 2012 21:12

Ja vad ska man säga <3

Av Jessica Olsson - 27 november 2012 17:44

Lekkamrat, gåstol, diskmaskin... En hund är bra till mkt :-)

Av Jessica Olsson - 26 november 2012 21:21

Innan 21, inte dåligt att redan ha hoppat i säng då. Men bebbe sov, jag fick ont i magen och ingen sambo hemma. Så lika bra att krypa ner bredvid sina små hjärtan å förhoppningsvis somna tidigt å vakna piggare än jag brukar...? Morgnarna är en cirkus när E vaknat. Trött som attan ligger jag kvar å slumrar medan hon röjer runt, drar mig hårt i håret å vägrar släppa, tar tag i ansiktet, försöker krypa över en, tar stöd med sina små händer på bröstet, i magen, prickar in nåt revben eller annat... Ja - när jag fått tillräckligt mkt stryk är jag lite piggare och går upp med solstrålen som är glad och sprallig!

Nu ligger hon tätt bredvid. Vi har en paus från egen säng i eget rum då hon började vakna så mkt, jobbigt att springa! Nu snusar hon tätt, tätt :-)

Hunden ligger även han och snusar!

Av Jessica Olsson - 25 november 2012 21:44

Idag har dagen gått i ett, hur annars... ;-) Lite tvätt. Lite städ. Lite bak...

Men för att ta det från början av helgen. I fredags var jag ut med mina Sötnosar till mamma å pappa på fikamys medan lördagen bjöd på födelsedagsfika inne i stan hos Fredriks syster och middagsbjudning borta i grannskapet på kvällen. Riktigt trevligt var det. Ett gäng grannar som käkade förrätt, huvudrätt å efterrätt samt drack lite gott och snackade en massa skit, hur härligt som helst! :-D

Nu bara slappar vi! Skönt!

Skapa flashcards