Duke

Alla inlägg under oktober 2009

Av Jessica Olsson - 23 oktober 2009 12:10


Ja, kollade galleriet på mobilen och en bild har jag tagit här i dagarna. Och det gå då bra fortare att mms:a in en bild hit än att försöka ladda upp en via mobilt bredband... :)

Denna bild tog jag när vi gick på prommis häromdagen, han spanar på koooor... Måste säga att han fullkomligt ääälskar djur! Hittills har han pussats (ja, slickat på mulen, nosat på deras nosar) med får, hästar och kor och han vill INTE gå därifrån när matte tycker att de har pussats nog! Kan ni föreställa er hur glad han kommer bli i vår när korna blir utsläppta i hagen precis vid tomtgränsen och han får alldeles egna kor att pussa på och titta på varje dag?!?! Han kanske får en kokompis!! Inte alla som har kor inpå tomten minsann :)


Av Jessica Olsson - 21 oktober 2009 22:02

i nya huset! Full jä*la rulle har det varit men nu är allt i princip på plats och uppackat och hunden hemhämtad!

So far so good!


Har tagit massa bilder men då vi endast sitter på mobilt bredband så tog det väldans massa minuter bara för att ladda in en bild här till bloggen, så jag tror att bilderna får vänta lite :)


Men huset är toppen, mysiga omgivningar och har konstaterat att det nog bor fullt av hundar här då var och varannat hus varit omgivet av staket, stängsel eller haft hundgård. Vi har även sett att av tre hundar vi sett har två av dem varit rottis/rottis look a like.

Det är totalt kolsvart på kvällen och vi har knappt något lyse på tomten så det är helt svart och jag som är mörkrädd och en lant-ovan hund är inte en helt bra kombination på kvällsprommis... Jag går och oroar mig för vilken varulv, människa, älg som ska hoppa fram och skrämmas och hunden går och undersöker och morrar ut i luften åt det ena och det andra, vilket då inte direkt lugnar en redan skrämd matte... Får se om vi tuffar på oss :)


Kram   

Av Jessica Olsson - 14 oktober 2009 01:22

...skriva om att det är så kul med alla kommentarer man får när man äger en rottis! Visst får man en del tråkiga och skumma kommentarer men övervägande av folket verkar tycka att rottweilern är en otroligt bra och jävligt snygg hund! Stoooor skillnad på vad jag hör ute på promenader mm nu om man jämför collie-rottis (hade ju en kortis collie förut).


Jag brukar också få rapporter från dagis och min käre vän, föreståndarinnan Rosie. Hon säger att när det är folk där på besök, fika osv så fäller de ofta en kommentar om min hund, att han är så snygg :) Senast häromdagen en kvinna som var där och tyckte att "shit! vilken snygg hund! och vilka muskler han har! han har så mycket muskler i bak att han inte ens kan sitta ordentligt på arslet!" :)


Det är väl ändå härligt att höra och värmer i hjärtat! Alla kommentarer om att "är inte dom farliga?..." bara glöms bort när man får sån fin feedback från annat håll...


Men nu ska jag iaf gå och lägga mig med min snygga, men farliga, hund. Här hemma hos mor å far i min 180 säng. Stor nog åt oss båda, varför ska han ändå då trängas med mig ibland på min sida? I morse låg vi och trängdes på min sida och han hade i princip sitt huvud uppe vid mitt så jag kunde ta mig en härlig sniff när jag ville! Gosa mage och klappa huvud var också otroligt lättillgängligt!! Det var myyyys på hög nivå!



Av Jessica Olsson - 12 oktober 2009 12:00

Nu är vi i slutfas...

Lägenheten är tömd, allting står numera hemma i Fredriks föräldrars vardagsrum :) Flyttade dit alla grejorna förra veckan så det skulle bli lättare att flyttstäda lägenheten.


Men på fredag/lördag går lasset till nya huset!


Så nu är det flyttstäd för fullt, det sista, i lägenheten. På tosdag/fredag ska vi åka och handla sängar, då vi sålt den förra. På torsdag ska vi städinspektera huset. På måndagen efter helgen ska vi skriva med köparna till lägenheten! Jag kommer att vara ledig till torsdag nästa vecka så vi har tid att greja. Vovve kommer nog att få vara hos min mamma över helgen och sen får vi se när han får flytta hem :)


Mycket som händer, full rulle... Kolla upp tv, bredband, telefon, el.... Har konstaterat att man har det bra i lgh och att det är ju en satans massa avgifter företagen ska ha... Nätavgift, kortavgift....


Men, men. Så är det väl :)


Kraaammm

Av Jessica Olsson - 2 oktober 2009 15:35

För nu e de klart!!

Imorse skrev vi papper med köparen till lägenheten så om drygt 2 veckor flyttar de in här och om 2 veckor exakt så skriver vi på och får tillträde till huset!! Vaddå snabba puckar?? Underbart att de ville flytta in här så snart!!!!!!

Allt har klaffat och allt har gått smidigt och allt har blivit så bra som det har kunnat bli!


Så ikväll ska jag bjuda Fredrik på middag, jag lovade honom en middag om det blev bra bud!


Idag har jag då varit på skogsprommis med vovven för att trötta ut honom + åkt och inhandlat ben och öron som han ska kunna gotta på ikväll när mams och paps är ute på äventyr...


Jag måste säga att skogsprommisen lyckades, för han har vilat och sovit sedan dess. Drömt och ryckt och snarkat! Nu senast låg han under skrivbordet och snarkade högt! När jag kollade hans pose började jag garva åt hans knäppa position och undrade om det ens är möjligt att somna så!? Jag tog bilder så klart och här är resultatet:


 

Frida: Kolla in hans blanka kulor! :)*asg*


    

Av Jessica Olsson - 1 oktober 2009 19:34

Lägenheten är nu i princip såld! 1 210 000 blev det så vi är otrooooligt nöjda! Det var en intressant budgivning och det plingade och plingade i mobilen igår!


Inte nog med det - de nya vill gärna flytta in snarast!! Så om ca två veckor ska de få flytta in och vi få flytta ut samt in i vårat hus!!! Inte illa!!


Helt otroligt vad allt kan gå fort, smidigt och bra :)


Så alltså nu redan i oktober så ska vi bli lantisar igen och vovve ska få bo på landet :)



En sån här ska jag köpa snarast! Första gången jag hörde talas om en sån bestämde jag mig att så fort jag flyttar ut på landet så ska Duke få en sån!

  


Ovido - Quiz & Flashcards