Duke

Alla inlägg under april 2010

Av Jessica Olsson - 30 april 2010 12:53

Idag när vi var på väg till skogsvägen här bredvid så stannade Duken till. Sen såg jag; han stod och utforskade en fräsande igelkott. Han fick nosa och undersöka lite men sen gick vi vidare. Sjukt intressant var denna kotte iallafall, speciellt om ni frågar Duken!!


Nu ska vi till stan och handla käk inför valborgskvällen. Vi ska få med oss en hund hem också, krisade för en på jobbet så jag erbjöd mig att ta mig an denna tik. Ska bli superkul att "testa på" att ha två vovvar här hemma. Tror Duken kommer vara nöjd iaf :) Det är en flicka som fyller 2 år i juni, precis som plutten själv. Rapport och bilder kommer senare!


  

Av Jessica Olsson - 29 april 2010 12:09

Fler klipp kommer sen, men börjar med ett som jag filmade häromdagen :)

Han älskar sin boomer kan jag säga iaf!



http://www.youtube.com/watch?v=cfR3EgggIMA



Av Jessica Olsson - 27 april 2010 12:49

Så glad över det varma och fina vädret och att jag bara har ett par steg ut i solen!! Jag är glad, husse är glad och hunden är glad :)


Snart kan vi nog äta frukost ute men än har vi inga trädgårdsmöbler, beställt en uppsättning som kommer näsa vecka :) Så idag åt vi frukost inne och sen gick vi ut alla 3 och gick en härlig promenad uppåt skogen.

Duken, som plaskat och haft sig, fick sen ligga ute och torka lite i solen. När han kom in satte vi upp kompostgaller på altanen så han kunde ligga där ute och filosofera :)

När jag skulle bege mig till jobbet och kom till bilen så ville jag inte alls åka till jobbet, så jag vände och gick in och släppte ut hunden istället så gick vi till baksidan och lekte med boomerballen ett tag (väldigt uppskattat köp :)). Sen lämnade jag honom trött och nöjd och nu är det bara några timmar kvar på jobbet innan det blir ledig vecka :) Då blir det grilla och mysa utomhus så mycket det går! Köpte ju en ny, fin kolgrill förra veckan och den kommer nog användas rätt flitigt!!



Av Jessica Olsson - 24 april 2010 18:25

Ute i trädgården och myser! Samt premiär med nya grillen!

Av Jessica Olsson - 23 april 2010 13:29

Kanske inte världens kaxigaste text till min balla kille, men han är ju ändå "Mammas Snutt" :)

På jobbet var de glada att hunden inte kan läsa, när de fick höra vad det skulle stå på halsbandet... :)


Kan varmt rekommendera att designa ett eget till era vovvar!

http://www.minxdesign.se/


Trevlig helg från oss!!!



Av Jessica Olsson - 19 april 2010 19:01

Idag har det varit soligt och härligt! Vi har varit lediga, endast ett par ärenden inne i stan.

Sen har Duken fått ligga några timmar ute i gräset och myst, tuggat på lite märgben, leta lite godis i gräset och tittat på husse som tvättat bilar och matte som grillat. Ja precis, idag var det grillpremiär! Första grillningen här ute å det luktade godare än godast! Men vi har inte skaffat ngn riktig grill än eller trädgårdsmöbler så det blev engångsgrill å improviserad uteplats :)


Livet leker :-) Tror vi alla 3 är lika laddade!


Bildskörd från dagen;


            

    

Uppdukat för middag!!!  

Av Jessica Olsson - 14 april 2010 19:35

Varför? Ja, som jag tjatat om tidigare: Är så nöjd över att få bo där jag bor! Nu när snön nästan smält bort helt och våren kommit så är det så otroligt mysigt här ute i mitt lilla hus!

I dag var det tredje dagen i rad som vi tog en härlig långprommis i strålande solsken utåt skogen och Duken fick springa lös (för Duken är lös hund=lycklig hund och det syns verkligen på honom!). Han har röjt runt i skogen och dessutom varit i varenda pöl, dike, vattendrag han hittat - han har plaskat, gått, travat runt, grävt lite, druckit och bara varit i vattnet... Är det inte snö så är det alltså vatten :)


Idag var det hundpromenad på Posten som stod på agendan. Jag är arrangören och har tänkt mig att få till lite gemensamma hundpromenader för det är en hel del där som har hund. Detta tänkte jag också göra för att tvinga mig in till stan och gå bland andra hundar, alltså för träningen. Tyvärr var det bara en som kom, men vi hade trevligt ändå! Och jag är mäkta nöjd med min hund!!! Det var en vit heredehund, en hane på 3,5 år som vi gick med, och de brydde sig inte om varandra alls. Inget gruff och ingenting från början till slut! Duken skötte sig exemplariskt och matte var så stolt!!!

Innan stadspromenaden så hade jag tröttat ut honom lite så han skulle vara lite lugnare i stan och inte ha alltför mkt energi kvar. Så först var det då morgonpromis i skogen och sen direkt innan vi åkte iväg så tog vi en cykeltur på ca 4 km. Sen stadsprommis på det. Nu är han trött :)


När vi kom hem fick han sitta ute i kroken och tugga mumsig torkad strupe medan matte pysslade i trädgården! Solen sken och det var varmt och jag rensade bort massa gamla växter samt planterade nya. Kommer bli ännu finare i sommar när allt blommat ut ordentligt!


Jag är nu så nöjd och matt så jag finner inga ord! Allt är för tillfället helt perfekt, kropp och själ är laddade till tusen och min lilla plutt ligger och sussar nöjd och glad.

Wonderful :)


  

 

I skogen. Blöt, som vanligt, många plask blir det!!!


 

En dag innan vi skulle till jobbet. Morgonpromisen avklarad och Duken vilar i bilen innan dagis.


   

Mumsa ben i trädgården är grejor!!


  Välkommen in!


   

Ett av konstverken från idag :) (Kan totalt nada om trädgårdar och blommor så det blir intressant det här:)) 

Av Jessica Olsson - 11 april 2010 16:34

Denna helg har varit härlig! Pyssel i trädgården och ordentlig mortion för Duken!


Igår hade jag utomhustjänst. Så Duken sattes fast i kroken i gräsmattan och fick lite utspridda korvbitar samt fyllt märgben att pyssla med. Först plockade jag en väldans massa hundbajs (!). En hel del har tittat fram nu när snön försvunnit, och det ser inte vidare trevligt ut i dikena kan jag säga. Sen att vissa hundar i grannskapet skiter mitt på vägen eller på vägkanten så man nästan kliver i det tänker jag inte ens kommentera. Men mitt (Dukes...) skit plockade jag upp iaf. En hel kasse blev helt proppfull, men rent och snyggt i dikena blev det!

Sen var det ljusslingan som hängt i björken som skulle tas ner nu när man kan ta sig fram tid.

Efter det började jag med allt jä*la grus som vi skottat ut på gräsmattan, hur mkt som helst. Jag säger såhär; gräsklipparen i sommar lär spotta en hel del grus och sten...


Jag hade även bestämt mig för att ut och cykla med vovven. Dags att lära honom springa bredvid så vi kan ta långa härliga turer och han får ordentlig mortion. Efter ett tag gick det, när han slutat gapskälla och försöka attackera hjulet eller försöka ta sig in bland ekrarna... Vi tog en liten runda på några kilometer och han sprang så fint bredvid!

Idag tog vi en vända till, ca 4 km, men det var jobbigt tyckte han. Vi får börja lugnt, för min skull med för satan vilken träningsvärk jag hade idag efter sadeln. Otränad?? Njaa...



I trädgården med sitt märgben. Och här under är en välbehövlig vila, jag stack till honom en kudde också så han skulle ligga extra skönt :)


Skapa flashcards