Duke

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Jessica Olsson - 6 juni 2010 16:47

Så kan man sammanfatta livet just nu :)


Gick på mitt pass i onsdags och på "lediga" lördagen jobbade jag på Gunnars Hund och Katt. De har även frågat om jag kan ställa upp i sommar så jag kommer att köra en hel del lördagar där hela sommren, även dagis har frågat efter mina tjänster så det ser ut som att det blir en hel del jobb i sommar, men jag klagar inte - tvärtom :-) Inte lider Duken av mina extrajobb heller då han kan vara med och käka ben och godis eller röja runt i rastgården medan mamma drar in stålar till familjen.


Lille plutten har varit dålig i veckan :( Det började i tordagsnatt, vi kom hem och gick och lade oss. Men sen gick han och lade sig i hallen ?? Han sover alltid i sovrummen, men men - jag somnade. Vaknade sedan av att vovve sprang fram och tillbaka och gnällde "shit, nu är det ut fort". Snutten var alltså dålig i magen och vi fick springa ut vid 2, 4 samt 7 på morgonen. Uppfödare kontaktades (världens bästa, som alltid ställer upp och ger råd till 100%) och jag fick lite bra tips. Dagiset slopades den dagen och min snälla mor fick ställa upp på vah (vård av hund...). Hon i sin tur fick stränga order medan jag fick åka och jobba.

Igår kändes han bra igen, bajset såg fint ut och han var sitt vanliga krya jag :-)

På kvällsprommisen följde husse med. När Duken satte sig ner för att tömma lite så stod jag såklart och tittade hur konsistens såg ut "titta vad fint! Fredrik kom och titta hur bra bajset ser ut!" Skadad?? Japp! Men nog blir man glad över fint och fast bajs :-D


Slänger in en passande bild dagen till ära   





Ovido - Quiz & Flashcards