Duke

Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Jessica Olsson - 4 mars 2009 19:20

Mitt hjärta är min lilla valp! Deveritas Duke Dandelion alias bebis, puppis och andra små töntiga intet-passande-för en stor farlig rottweiler-smeknamn som jag kan komma på :)


Han är världens goaste hund! Frida, the kennelmamma, messade och frågade hur det gick med könsmognadsfasonerna förra veckan. Hmm.. ja, undrar mest var de är men annars är det bra :)

Det var länge sedan Duken tränade skydd på matte och numera är vi bara världens bästa vänner! Vi har olika åsikter på prommisarna ibland hur man ska bete sig när vi möter och ser hundar, eller hur länge man kan och får stå och nosa på en och samma fläck... men vi kommer oftast överens i slutändan (matte får iaf som hon vill till slut....). Jag undrar om det är lugnet före stormen...   :-o


Han är världens bästa hund! Han lyssnar (inte alltid men fullt godkänt ;)) och är lyhörd, han är följsam och vill vara matte till lags för det mesta! Jag kan inte sluta pussa och krama honom heller! Vet ju att man kanske inte ska klänga för mycket, då vissa hundar kan känna sig lite obekväma, men jag kan inte låta bli... Jag är på och kramar om, pussar på nos, pussar på hela vovven samt smeker och klappar och drar lite i öron och läppar. Jag luktar på hans fina tassar och på hela honom. Jag bara myser med min goa vovve!


Han får mig till skratt också. Han kan retas och jävlas. För jag vet att de saker han gör som han inte får, är han väl medveten om att han faktiskt inte får :) Som idag när jag höll på och städade, så hade jag nyligen bytt lakan i sängen. Kommer in i sovrummet, och vem skulle då inte testa den nybäddade, fräscha sängen först? Jo Duken såklart! (Husse inte hemma så jag satte mig genast där och myste och knäppte massa kort)....


Han är helt enkelt världens bästa hund och mammas lilla hjärta!!!!!

Puss till dig min goa, fina bebis



Ovido - Quiz & Flashcards