Duke

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Jessica Olsson - 15 december 2009 23:29

Herre jisses vad det har snöat!! Ska det vara såhär nu (alltså en riktig vinter:)) så blir inte första vintern i hus lätt :)


Idag har vi varit in en snabbis till stan för att handla snöskyfflar (hade bara en avbruten sopborste) och sen har vi skottat hela uppfarten! Och den är inte liten kan jag säga...


Men sjukt mysigt är det här inne iaf! Snön glimmar på rutorna, det är massor med vit snö ute! (Inte bortplogat och det lilla som finns är svart, som i stan). Vi tänder ljus och kurar i soffan, fikar med bullar och varm choklad. Eller racar ute med hunden på promenad... :)


Förhoppningsvis så infinner sig julkänslan snart... Hittils har det varit dött på den fronten. Men vad mer kan önskas? Huset är helt pyntat, jag har kört hårt med julmusik i bilen (som jag numera pendlar flitigt med...) och det är snö överallt. Julkort har vi fått en del, och några har jag också skrivit. I morgon börjar jag dessutom jobba igen, det tuffaste av alla passen på året börjar i morgon... Och då lär jag få se julkort!


Hoppas hoppas :)


          

Ovido - Quiz & Flashcards