Duke

Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Jessica Olsson - 21 januari 2009 16:56

Jag fick sova imorse! Han kan vara en snäll hund om han bara vill :)


Han fick en fylld kong precis när vi kom hem samt lite annat kul. Efter nån timme så lade han sig till ro så vid halv åtta imorse slocknade vi båda. Framåt halv två gick vi upp :)


Ut i skogen å trava. Leta lite godis å annat skoj och nu är vi hemma igen! Bilderna föreställer en av aktiviteterna, jag lade en köttbulle mitt på ett bord, så varsågod å ta den. "hmm... matte hjälp, hur ska man göra..."


Hoppas han slocknar snart så kan jag få lite arbetsro då jag tänkte städa å tvätta... Går ju så mycket lättare utan en klump som hela tiden ska "hjälpa till"...


Kram

Av Jessica Olsson - 21 januari 2009 05:21

Nu ska jag äntligen gå av mitt jobbpass, såhär på morgonkvisten! Inte för att jag haft ett jobbigt pass ;) hade ju semester i början av mitt pass pga fjällenresan.. Men, men. Inte så ofta jag har natt på schemat och dessutom var det i somras jag hade natt sist! Hade ju en hösts skön tjänsteledighet med plugg å hundgos :) :)


Men snart ska jag rulla hemåt, plocka upp voffe på vägen och sen ska vi hem och hoppas på att Duken vill sova lika mycket som matte vill! Jag har mina knep och hoppas att de funkar även fast han sovit hela natten. Har lite frysta grejor han ska få pyssla med, stoppa några kongar fulla med godis å grejs, ta fram något roligt ben, leta mat på gräset innan vi går in osv... Så när han väl sysselsatt sig med det en stund så hoppas jag att han vill sova ett tag! Matte trött... :)


När vi vaknar planerar jag på att göra en rolig dag för oss! Lång skogspromenad med lite leta godis och leksaker, kanske lära in lite trix vid fikaplatsen, fika såklart, å annat skoj vi kan komma på. Visserligen skulle matte behöva tvätta, men det kan hon då göra i lugn å ro efter skogspromisen, då bebisen nog är trööött.


Så, önska mig ett stort å varmt lycka till med att få sova snarast möjligt utan att ha en närmare 40kgs klump racande fram och tillbaka- fram och tillbaka, upp och ner- upp och ner..... Ja, ni förstår. Tur vi har kompostgaller runt sängen :)


Kraaaam från oss!!

Å bilderna föreställer vad jag vill få min gris till å göra nu snart.

Ovido - Quiz & Flashcards