Duke

Direktlänk till inlägg 13 september 2009

Jaa!! Vilken duktig hund jag har!!!

Av Jessica Olsson - 13 september 2009 17:36

Men det visste jag ju redan Tungan ute


Idag har det varit mh för fulla muggar!!! 5 imorse ringde klockan och klockan kvart i sju var jag på plats på klubben i Täby, sjukt nervös...


DeNiro var först ut och jag gick med å kikade för att se hur banan gick. Superintressant att se var det, alltid roligt att kolla på mh tycker jag.

Sen var det vår tur! Jag tycker att han gjorde ett kanonjobb och han gjorde nog ungefär som jag trott, kanske något modigare. Jag blev imponerad av hur ball han var och vilken fart och vilken målmedvetenhet han har min lilla gosse. När det var avståndslek och jag släppte så sa det bara "swisch", så var han framme vid figge och lekte vilt! Såå roligt! Allt gick bra tycker jag. Spökena, som är min favvodel, klarade han också galant! Skitläckert att se, det kan jag säga om och om igen! :)


Han skötte sig strålande. Han är en mammas lilla ängel, men en tuff jä*la ängel ska tilläggas!! :)


Han har sovit sen han kom hem, är uppe lite till och från men har ingen vidare energi ;) Och jag då? Jag åkte hem för att jobba, men väl hemma blev jag sååå trött och matt så jag ringde och tog ledigt. Vi vilar lite nu Duke och jag! Cool


Måste också säga att jag haft en sjukt trevlig dag där borta och det var såå roligt att få träffa alla igen, det händer inte alltför ofta! Superroligt att få snacka lite, se vovvarna och bara ses för lite hundaktivitet!


Nu blir det sängen igen bredvid min tuffa hund ;)


Ps. Ni som gick med på vårat mh förstår dagens bilder :)


Kycklingpose  

  

 
 
Ingen bild

Sabine/Dino

14 september 2009 15:48

Haha det är så vi känner honom även på MH!!!! Kramis

 
Karolina

Karolina

15 september 2009 11:08

Duktig, snygg och allmänt underbar är han! Stort grattis och pussa tuffingen mitt på nosen! KRAM!

http://www.kynologia.bloggagratis.se

 
Frida the Urmamma :-)

Frida the Urmamma :-)

15 september 2009 12:55

Ja, fullt ös medvetslös fick en ny innebörd efter söndagen....Jisses, vilken fart de har under galoscherna!
Men det är riktigt balla hundar och jag är väldigt stolt över dem alla :-)
Ni fixade det galant! Och ett stort tack för att ni kom!

Jag skrattar än när jag tänker på Dukens "padd-pose" efter dumpen och spökena... Haha, det var som om någon sköt honom.... Pang, du är död! hette väl cirkuskonsten ni tränat in...? ;-)

Puss på tjocknosen!

Kram Frida

http://www.deveritas.se

 
Emma och Conny

Emma och Conny

16 september 2009 21:40

Han är ju bara för söt din lilla prins. Jag tycker att jag känner igen mycket av Conny i honom. Fullt ös medvetslös.
Pussa på grodmannen.
kram

http://connyochdoris.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sabine ,De Veritas Di Nozo

19 september 2009 12:09

Ja det visste vi!!!!! Ja vi känner igen honom på bilden från MH banan, hihi ,asg ,vilken stört skön kille!!!!

 
Ingen bild

Farmor Åsa

23 september 2009 21:00

GRATTIS!!!!!!!!! Fy skjutton vilken kille han är, det var kul att se hans framfart på banan!!!


Stor kram Åsa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Olsson - 24 april 2013 17:29

Haft en strålande dag! Vädret var kanon så jag packade kaffe och bulle och drog till skogs en stund. Sååå skönt :-) Även hunnit med diverse utepyssel och innefix! Nu blir det pizza för oss vuxna och blodpudding till barnet, även duken ska få blo...

Av Jessica Olsson - 22 mars 2013 13:03

Börjar med lite ölhäng!

Av Jessica Olsson - 26 februari 2013 21:07

Idag för exakt ett år sen var vi på förlossningen! Idag för exakt ett år sen ville jag ge upp och gå, om de nu inte satt epiduralen vid det här laget, minns inte helt. Men jag minns det mesta, i princip allt, även om klockslagen inte finns i minnet. ...

Av Jessica Olsson - 25 februari 2013 16:08

Jag var trött som sjutton å bebbe likaså och därför la vi oss en sväng och sov! Nu lite mellanmål innan jag börjar med kvällens middag- klyftpotatis och fetaostfyllda köttfärsbiffar! Till det blir det ngn påssås. Räknade i lådan igår-tror där fanns ...

Av Jessica Olsson - 24 februari 2013 16:11

Det är ju snart dax för kalas!

Ovido - Quiz & Flashcards