Duke

Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

Veterinärvecka

Av Jessica Olsson - 6 juli 2009 13:26

Nu har jag precis bokat in min vovve till två besök hos vet.


Först ut har vi ögonlysningen som går av stapeln nu på torsdag. Härligt att de hade tider så nära inpå, lika bra att få det avklarat.


Efter det, tisdag nästa vecka, ska vi till blodbanken för att börja lämna blod. Så vi ska nu hem och träna på att ligga stilla på sidan på ett bord för så kommer det att gå till hos vet. Första gången ska de göra en veterinärundersökning, och ser det bra ut kommer de även att ta lite blod som sen kommer att tittas närmare på för att kolla om blodet är ok att lämnas till andra hundar. Är allt ok så är det bara att tuta och köra. Hoppas allt kommer gå bra! Är ju superbra träning att vara hos vet och ligga still, veterinärundersökning årligen, fästingmedel och foder får man också så det är bara massa fördelar - för att inte tala om att vi gör en god gärning! Hon blev jätteglad, den jag pratade med, för blodgivarna behövs verkligen!

 http://www.slu.se/?id=876 här kan ni läsa mer om ni är nyfikna och vill göra en god gärning ni med!


För övrigt har jag bokat in honom till en patrullstigskurs, en tävlingslydnadskurs med spår samt handlerkurs med Gerard O'shea. Allt startar i augusti/september. Jag hoppas på att jag har mycket pengar och många dagar sem/timmar komp att ta ut då... om allt ska gå ihop :)

Kram på er

 
 
Ingen bild

Andrea

7 juli 2009 21:38

Brukar kika in här då och då, tänkte fråga var ni ska gå kurs? Letar efter en tävlingslydnadskurs nämligen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Olsson - 24 april 2013 17:29

Haft en strålande dag! Vädret var kanon så jag packade kaffe och bulle och drog till skogs en stund. Sååå skönt :-) Även hunnit med diverse utepyssel och innefix! Nu blir det pizza för oss vuxna och blodpudding till barnet, även duken ska få blo...

Av Jessica Olsson - 22 mars 2013 13:03

Börjar med lite ölhäng!

Av Jessica Olsson - 26 februari 2013 21:07

Idag för exakt ett år sen var vi på förlossningen! Idag för exakt ett år sen ville jag ge upp och gå, om de nu inte satt epiduralen vid det här laget, minns inte helt. Men jag minns det mesta, i princip allt, även om klockslagen inte finns i minnet. ...

Av Jessica Olsson - 25 februari 2013 16:08

Jag var trött som sjutton å bebbe likaså och därför la vi oss en sväng och sov! Nu lite mellanmål innan jag börjar med kvällens middag- klyftpotatis och fetaostfyllda köttfärsbiffar! Till det blir det ngn påssås. Räknade i lådan igår-tror där fanns ...

Av Jessica Olsson - 24 februari 2013 16:11

Det är ju snart dax för kalas!

Ovido - Quiz & Flashcards